Przede wszystkim musimy wiedzieć, że wegetarianizm to nie dieta, jak każda inna. To ideologia, która wynika z pobudek etycznych. W przeciwieństwie do wielu planów żywieniowych, które skutkować mają pozbyciem się zbędnych kilogramów, dieta wegetariańska skoncentrowana jest na ochronę życia zwierząt. Jednak osoby, które postanowiły zrezygnować ze spożywania mięsa i ryb, będących dla nas cennym źródłem wielu składników odżywczych, muszą bardzo ostrożnie układać swój jadłospis. Jak? Kuźnia zdrowia podpowiada!

Zalety diety wegetariańskiej

Dobrze skomponowana dieta wegetariańska to samo zdrowie! Co więcej, liczne badania udowodniły, że osoby, które nie jedzą mięsa żyją znacznie dłużej niż zwyczajni mięsożercy. Poza tym, rzadziej chorują na raka jelita grubego i prostaty. Dodatkowo, dieta wegetariańska bardzo dobrze wpływa na stan zdrowia ludzi, którzy walczą z problemem nadciśnienia tętniczego, nadwagi i otyłości oraz ze stanami zwyrodnieniowymi.

Jadłospis na diecie wegetariańskiej

Bazą wyjściową dla wegetarian powinny być produkty zbożowe: kasze, ryż, makaron, płatki i pieczywo, które dostarczają organizmowi cenny błonnik. Jak podaje www.kuźnia-zdrowia.pl każdy z pięciu posiłków powinien także zawierać dużą ilość warzyw. Warto przy tym pamiętać, że określone grupy warzyw (zielone, żółte, czerwone, pomarańczowe) różnią się między sobą ilością witamin i składników mineralnych. Dla odmiany owoce, należy jeść tylko w godzinach porannych. Nie należy natomiast oszczędzać na roślinach strączkowych, które to są źródłem białka i żelaza, ani na zdrowych tłuszczach pochodzących z orzechów, migdałów i pestek (słonecznik, dynia). Produkty pochodzenia zwierzęcego dozwolone na diecie wegetariańskiej – mleko i przetwory z niego zapewniają zaś odpowiednią ilość wapnia.

Similar Posts